donderdag 18 september 2014

Mijn favoriete gerecht + handige website.

Als  student zonder cent  vind ik het niet altijd makkelijk om een lekkere, goedkope maaltijd op tafel te zetten. En omdat ik zo af en toe ook geen inspiratie heb voor een goedkoop avondmaal, wil ik jullie kennis laten maken met een website en  de bijbehorende Facebookpagina die ik al een paar maanden volg: bijstandsgerechten.nl.

Bijstandsgerechten.nl is een pro-deo  platform waar mensen goedkope recepten kunnen delen door het  in te dienen op de website. Het recept komt dan vervolgens op de website. Het fijne aan deze website is , dat er ook geregeld nieuwe eenpersoons budgetmaaltijden worden ingestuurd en geplaatst. 

Naast dat jullie geregeld budgetrecepten van mij kunnen verwachten, zal ik ook geregeld  de  goedkope pareltjes onder de eenpersoonsrecepten van andere blogs delen. 

Vandaag mijn lievelingsrecept van bijstandsgerechten.nl: 

http://www.bijstandsgerechten.nl/franks-spinaziebord/

Als je de benodigde ingrediƫnten nog moet kopen, ben je ongeveer het volgende bedrag kwijt:

1 pak diepvriesspinazie       55 cent
katenspek                          2,26 euro 
komkommer                         50 cent 
eieren     10 stuks             1,30 euro 
aardappelen 1 kilo           1,30 euro 

totaal: 5,91 euro 


Bovenstaande  prijzen zijn de prijzen  van de  vrij dure  supermarkt in mijn buurt.  Met deze inkoopprijzen kost het gerecht: 

 aardappels 0,32 euro 
ei               0, 13 euro 
komkommer 0,15 euro 
katenspek  0,75 cent
diepvriesspinazie 28 cent

totaal: 1,65 

Als je de inkooptips op de website volgt, dan ben je goedkoper uit. 

Met het overgebleven katenspek kun je je brood beleggen of het gebruiken voor stamppotten in plaats van spekjes. Komkommer is ook lekker fris op brood. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten