maandag 29 september 2014

Makkelijk recept en handig voor als je visite hebt.

Hallo allemaal,

Gisteren had ik geen toegang tot het internet toen ik deze post wilde schrijven , dus vandaag even een inhaalpost. Gisteren at ik bij familie en die maakten deze familieklassieker. Het is een recept dan handig is als je alleen bent en niet veel zin hebt om te koken, maar je kunt gemakkelijk de hoeveelheden aanpassen als je visite hebt.


boodschappenlijstje

(witte) bolletjes 6 stuks 1 euro
kroketten of frikandellen         3,59 voor 12  kroketten of  16 frikandellen voor 2,92
groentesoep  uit blik  800 ml  1,46

Materiaal:
frituurpan met frituurvet erin.

hoeveelheden voor 1 persoon:
1-2 bolletjes                                            17 cent of 34 cent                
1 -2 frikandellen of                                 18 cent of 36 cent
1-2 kroketten                                          30 cent of  60 cent
1/3 blik groentesoep.                               49 cent

totaal:                                                      1,14 euro -   1,79 euro 

Gisteren aten mijn familie en ik dit met 12 personen, de kosten zullen ongeveer als volgt zijn geweest:

3 zakken bolletjes                   3        euro
9 frikandellen                          1, 62 euro
9 kroketten                              2,70   euro
4 blikken soep                         5, 84  euro

totaal                                       13,64  euro 

tip :Als iedereen of ieder gezin  iets meeneemt dan kun je helemaal voordelig en gezellig eten met z'n allen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten