donderdag 18 september 2014

Lekker recept in de budget make-over.


Hallo leuke lezer,

Vandaag nog even een ander  budgetrecept geïnspireerd op een  kookblog die ik volg.  Ik vind het echt een super  leuke blog, maar vaak zijn de  recepten boven mijn budget.  De blog heet: gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.nl

Maar voor ieder probleem, is er een oplossing. Daarom heb ik  het recept aangepast voor de wat kleinere portemonnee. Het originele recept vind je  hier: http://gewoonwateenstudentjesavondseet.blogspot.nl/2013/12/4productentchallenge-stamppot-broccoli.html


Broccolistamppot met Pangasiusfilet en citroen of limoen.

Wat heb je nodig:

1/2 Broccoli
250 gram aardappelen of een zakje instant  aardappelpuree.
Als je aardappels gebruikt ,een bouillonblokje.
1 pangasiusfilet uit de diepvries.
citroensap of limoensap uit een flesje

Als je alles nog moet kopen kost het ongeveer:

Broccoli  90 cent
pangasiusfilet 600 gram diepvries 3,19
bouillonblokjes  40 cent
aardappelen 1 kg 1,29
1  pak aardappelpuree 1,70 euro
citroensap 55 cent / limoensap  76 cent


optie met aardappels
tussen de 6,75 euro en 6,96 euro

optie met aardappelpuree:
tussen de 6,35 en 6,56 euro


kosten per ingrediënt voor dit recept:
 broccoli 45 cent
pangasiusfilet 80 cent
bouillonblokje 4 cent
aardappelen  32 cent
of  aardappelpuree  21 cent
citroen/limoensap 6 cent , waarschijnlijk minder.


optie 1 met aardappels:  kosten recept 1,67
optie 2 met aardappelpuree  1,52 euro

De komende tijd blijf ik deze blog en andere blogs voor je volgen.

Staat dit gerecht morgen bij jou op het menu?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten